ניתן לחלק את הצרכנים הישראלים לשתי קבוצות. יש את אלו שטוענים: ״כאשר משלמים בזול… בסוף משלמים ביוקר״, כלומר מוצר שנמכר במחיר מבצע או במחיר מציאה, יש לכך סיבה ולכן אם מדובר במוצר שאנו מעוניינים להשתמש בו למשך שנים רבות, עדיף להשקיע במוצר איכותי, ממותג, מחברה אמינה, מוצר שמגיעה עם אחריות וגם עולה בהתאם. אחרת, אחרי תקופה לא ארוכה, יחליף את המוצר הזול, מוצר יקר יותר בשל ליקויים בייצור של המוצר הזול.
לעומתם, יש את אלו שמאמינים כי מוצר יקר הוא לאו דווקא מוצר איכותי ולהיפך, מוצר זול הוא לאו דווקא מוצר שאינו איכותי והבחירה צריכה להתבצע לפי קריטריונים שאנו לוקחים בחשבון, טרם אנו רוכשים את המוצר. מחירי מבצע לא תמיד מעידים על היותו של המוצר לא איכותי, אלא הורדת המחירים פעמים רבות באה כחלק משיקולים עסקיים, שאנחנו הצרכנים לא תמיד מודעים אליהם או לוקחים אותם בחשבון.
ובכן, בהיותנו מעוניינים לרכוש מזרון זוגי חדש מבין מבחר עצום של מזרונים הקיימים בשוק, רבים מאיתנו נמצאים תחת התלבטות. האם כדאי לרכוש מזרן יקר או שמא מומלץ לחפש מזרן במחיר מבצע או כזה שמחירו זול וישמש אותנו למטרה שלשמה אנו זקוקים למזרן – לישון בנוחות מקסימלית. ובכן, מכיון שמחקרים מראים כי למזרן עליו אנו ישנים יש השפעה בלתי רגילה על איכות השינה שלנו, על איכות החיים שלנו ולא פחות חשוב על הגוף שלנו, שכן מזרן איכותי (זול או יקר) מספק תמיכה אופטימלית לגב, לכתפיים ולשאר האיברים כן מומלץ להשקיע במזרן איכותי.
אז איך אנחנו יודעים מהו מזרן איכותי?
ובכן, כמו שהקבוצה השנייה טענה, אכן מומלץ לרכוש מוצר חיוני, בו אנו עושים שימוש יומיומי ממושך ויחד עם זאת משפיע על איכות חיינו כמו מזרן בהתאם לקריטריונים, שכן מאפיינים אלו משפיעים על סך המחיר הכללים. אז מהם המאפיינים שבסופו של דבר משוכללים למחיר אחד נקוב?
1. עלות הפיתוח – חברות בעלות שם בתחום המזרנים, משקיעות הן בתהליכי פיתוח והן בתהליכי מחקר על מנת לשפר כל הזמן את המוצר שלהן ולספק לצרכן מוצר איכותי ונוח.
2. חומרי גלם – כחלק מתהליכי פיתוח, ענף המזרנים מתקדם כל הזמן ונמצאים חומרי גלם איכותיים אשר תומכים באופן בלתי רגיל במבנה האנטומי של גופנו. ככל שחומרי הגלם איכותיים יותר, לרוב הם גם יותר יקרים ומשפיעים על מחירו הסופי של המזרן. יחד עם זאת, ככל שעושים בחומר גלם מסוים שימוש גבוה במזרן אחד, המזרן לרוב יהיה יקר יותר.
3. שיווק, פרסום ומיתוג – כמו כל חברה, גם חברות המייצרות ומשווקות מזרנים משקיעות משאבים רבים בשיווק, פרסום ומיתוג באינטרנט, בשלטי חוצות, בעיתונות ובטלוויזיה. תהליך פרסומי זה משפיע בסופו של דבר על המחיר הסופי של המוצר.
חברת קינג דיויד בעלת ניסיון וותק של 30 שנים בתחום ייצור המזרנים והיא משקיעה משאבים רבים בפיתוח ובייצור מזרנים עם דגש על חומרי הגלם האיכותיים ביותר שיש בשוק וברמת גימור מושלמת. יחד עם זאת, בחברה בוחרים שלא להעמיס את עלויות הפרסום, המיתוג והשיווק על הצרכן הישראלי ולכן בהחלט ניתן למצוא מזרן איכותי במחירים נוחים ואטרקטיביים. לכן הגישה שלנו אומרת, שכן חשוב להשקיע במזרן איכותי שישמש אתכם בממוצע בין 6-8 שנים (בהתאם לסוג), יספק לכם את התמיכה הטובה ביותר, בהתאם למבנה האנטומי של גופכם, לצרכים הפיזיולוגיים שלכם ולרמת הנוקשות שאתם מעדיפים אך לאו דווקא במחיר גבוה מהממוצע.
