הקשר בין תנוחת השכיבה שלנו לבין הכאבים מהם אנו סובלים – איך ניתן להפחית אותם?

על הקשר בין תנוחת השכיבה שלנו לבין הכאבים מהם אנו סובלים  איך ניתן להפחית אותם?

אינספור מחקרים, השערות וניתוחים נעשו על כאבי גב, צוואר, שכמות וכתפיים מהם אחוז גבוה מהאוכלוסיה סובל, ואכן נמצא קשר ישיר בין סוג המזרון עליו אנו ישנים לבין התחושות שלנו בבוקר ביום שאחרי. התנוחה אליה התרגלנו במשך השנים יכולה להיות התנוחה המושלמת ויחד עם זאת יכולה להעמיס על מערכת השלד והשרירים, לגרום לכאבים, להגביל את התנועה ויחד עם זאת לעלות את הסיכון שלנו להיפצע בפעולות אחרות אותן אנו מבצעים במהלך היום, בין אם בחדר הכושר, בישיבה על כסא ועוד. פיזיותרפיסטים, אורטופדיים ורופאים ממליצים על תנוחה ספציפית בזמן השינה. התנוחה המומלצת ביותר היא דרך שינה על הצד, תוך הקפדה שהגב איננו מעוקם, הצוואר ישר ועדיף שהכרית עליה אנו ישנים, לא תגרום לראש לעלות מעלה. בנוסף, ההמלצה הינה לישון עם כרית בין הרגליים, מה שמאפשר לאגן להישאר מאוזן ויציב, בקו אחד עם עמוד השדרה.  יחד עם זאת, ההמלצה הינה לישון על מזרון קשיח עשוי מחומרים איכותיים, אך כאן כבר נכנס לתמונה נושא אישי של נוחות ותחושות.אף אחד לא הצליח להוכיח מה עדיף, מזרון זוגי קשיח, רך או שילוב של השניים שכן כל אחד מאיתנו בנוי לגמרי אחרת מבחינה פיזיולוגית, לכן התחושה על כל מזרון תהיה שונה עבור כל אחד מאיתנו.  השוק מציע מגוון כל כך רחב של מזרנים רובם עשויים מחומרים איכותיים כמו ויסקו ולטקס הנחשבים לחומרים אורטופדיים המספקים תמיכה מושלמת לאזורים השונים בגוף. יחד עם זאת, לכל אחד מאיתנו מתאים לישון על מזרון אחר, לכן תמיד מומלץ להתייעץ עם מומחים.

ישנים על הגב או על הבטן? איך להקל על הכאב

אנשים רבים שהתרגלו לישון על הגב או על הבטן סובלים גם הם מכאבים כרוניים לא מוסברים. לפעמים, כמה הרגלים קטנים שנאמץ לעצמנו יכולים לעשות שינוי ולהקל עלינו באופן ניכר.

אם אתם לא מסוגלים לישון בתנוחה הנ״ל, יש דרכים נוספות שיכולות להקל על הכאבים מהם אתם סובלים. הרעיון הוא להקל על העומס שנוצר בעיקר בגב, כתוצאה מקשת מוגברת. במידה ואתם ישנים על המזרון כשהגב מקביל אליו והפנים לכיוון התקרה, מומלץ להניח כרית מתחת לברכיים. התמיכה הזו תסייע לבטל את הקשת שנוצרת בגב התחתון ולהפחית את הכאבים, כלומר תסייע לרווח בין החוליות. במידה ואתם בכלל ישנים על הבטן נסו להוסיף כרית מתחת לאגן והבטן התחתונה, שוב בכדי להקל על העומס. לגבי תנוחה זו הדעות עדיין חלוקות לכאן ולכאן. יש פיזיותרפיסטים שטוענים כי תנוחה זו מקשה על הגב בשל הקשת שנוצרת, קשת שלפעמים מגבירה את זו שקיימת ויש כאלה שטוענים שמכיון ורוב כאבי הגב נוצרים כתוצאה מכיווץ של מפרק המותן כסל בעקבות פעולות שונות שאנו מבצעים ביומיום כמו ישיבה למשל, כדאי לשכב על הבטן בלילה בכדי לכפר על אותו כיווץ ולהשיג פעולה הפוכה של הרפיה בשילוב מתיחה קלה.

מזרנים אורטופדיים

ניסוי וטעייה

מכיון וכל אחד מאיתנו בנוי אחרת, טרם אתם רוכשים מזרון חדש, אנו ממליצים לכם לנסות אותו במגוון תנוחות ולהישאר עליו לפחות 20-30 דקות. לעתים למזרון יש השפעה מכרעת על הכאבים מהם אנו סובלים ולכן בחירת מזרון התואם את הנתונים הפיזיולוגיים בשילוב הבעיות האורטופדיות מהן אנו סובלים, יכול לעשות מהפך ולהקל על הכאבים בעשרות אחוזים. התייעצו עם אנשים שמבינים את התחום לעומק, רק ככה תוכלו לקלוע בבחירה שלכם

0

חיפוש מוצרים