כיצד נשפר את מצבנו הבריאותי באמצעות התנוחה המתאימה לנו?

כל אחד ואחת מאיתנו בנוי מבחינה פיזיולוגית בצורה שונה. גופנו מושפע בין השאר מחוקי הגנטיקה אותם ירשנו, משגרת החיים אותה אנו מנהלים, מהמזון אותו אנו צורכים, מסוג הפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים ועוד.

במהלך חיינו גופנו עובר שינויים פיזיולוגיים, בהתאם למשך הישיבה ו/או העמידה, תנוחת השינה שבה אנו בוחרים לישון ברוב חיינו, סוג העבודה אותה אנו מבצעים ועוד. לעתים, אנו מפתחים בעיות רפואיות כאלה ואחרות כתוצאה מאותה שגרת חיים. רובנו סובלים בחלק זה או אחר של חיינו מכאבי גב כרוניים, כאבי צוואר, כתפיים אחרים סובלים מבעיות בעיכול, מדורבן ברגל ושאר מצבים רפואיים. עם חלקם קל לנו להתמודד ובקלות ניתן לאמץ שיטות ו״טריקים״ שיסייעו לנו להקל על הבעיה וחלקם דורש טיפול תרופתי אינטנסיבי ולעתים אפילו שילוב של כמה שיטות טיפול (אלטרנטיבי וקונבנציונאלי).

ובכן, את העובדה שקיים קשר בין  מזרון זוגי עליו אנו בוחרים לישון לבין איכות השינה ואיכות חיינו כבר השכלנו להבין מזמן, אך האם ידעתם שבאמצעות שינוי הרגלי השינה שלכם, כלומר הקפדה על תנוחת שינה מסוימת על מזרן אורטופדי איכותי בהתאם לבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים, תוכלו להקל על עצמכם באופן בלתי רגיל?. מכיון שהשינה תופסת לנו חלק נכבד מהיום שלנו, חשוב לישון נכון בהתאם ״לדרישות״ הגוף שלנו. כאבים פוגעים באיכות השינה וכך גם בתפקוד הפיזי והמנטלי ביום שאחרי ובכלל באיכות חיינו. לכן אם נקפיד לישון על פי ההמלצה, נוכל לא רק לשפר את איכות השינה אלא גם להפחית בכאבים בצורה משמעותית.

גורמים משפיעים על מערכת השרירים והשלד שלנו:

1.           תנוחת שינה נוחה.

2.           בחירת מזרן מתאים.

3.           בחירת כרית מתאימה.

במאמר הבא נעסוק בתנוחת השינה הנוחה, כאמור בהתאם לבעיה רפואית/אורתופדית ממנה אתם סובלים.

כאבי כתפיים

ובכן כאבי כתפיים הם בין הכאבים הנפוצים בקרב האוכלוסייה המערבית ויש כל מיני סוגים של כאבים שכן מדובר במפרק סופר רגיש. הכתפיים מכילות מספר גדול של שרירים שתפקידם הנעה של הכתף בטווח תנועה רחב. כאבים בכתף יכולים להיגרם כתוצאה מטראומה, זיהום, דלקת בעיות ניווניות ועוד. אם אתם סובלים מכאבי כתפיים הימנעו מלישון על הצד שכואב לכם. נסו לישון על הגב אך אם בכל זאת אתם מעדיפים לישון על הצד, שנו על הצד שלא כואב או פחות כואב והניחו כרית בגובה החזה. נסו למקם את הזרוע על הכרית בצורה של חיבוק. תנוחה זו תפחית משמעותית את העומס בצד שבו אתם סובלים מכאב.

כאבי צוואר

כאבים בצוואר נגרמים לרוב כתוצאה מעומס המוטל על חוליות הצוואר. כאבי צוואר יכולים להוביל לעוד סוגים של בעיות שכן לצוואר יש השפעה על הראש, הסרעפת, שרירי הגפיים העליונות ועוד. לסובלים מכאבי צוואר מומלץ מאוד לשמור על תנוחה ניטרלית והכי חשוב הוא להימנע משינה על הבטן. הקפידו לישון על כרית שממוקמת מעל הכתפיים וניתן גם להוסיף מגבת קטנה שתתמוך בצוואר.

כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם בין הכאבים הנפוצים והשכיחים ביותר. אם אתם סובלים מכאבי גב הכי חשוב זה להימנע משינה על הבטן. אם אתם מאלו שישנים על הגב, שימו כרית מתחת לברכים או מגבת מגולגלת שתמוקם ממש בקימור שבין הגב התחתון לישבן. לעומת זאת, אם אתם מעדיפים לישון על הצד, שימו כרית בין הברכיים שתספק לכם תמיכה אופטימלית.

לסיכום, אין ספק כי התנוחה בה אתם בוחרים לישון תשפיע על איכות השינה ועל עוצמת הכאב ביום שאחרי. אנו ממליצים לכם להיעזר בצוות היועצים של חברת קינג דיויד שיסייעו לכם לבחור ב מזרונים ובכרית המומלצים בהתאם לבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים.

רוצים לקבל מידע נוסף ?

השאירו פרטים ויועץ שינה יחזור אליכם בהקדם

חיפוש מוצרים