מהו המזרון הטוב ביותר לבעיות הגב שלנו?

אנשים רבים סובלים במהלך חייהם מכאבי גב ואלו שמצליחים להעביר חיים שלמים בלי שום כאב בגב, בהחלט ניתן לומר שכאילו וזכו בפיס, שכן כאבי גב עלולים לשבש לנו את שגרת החיים, הם פוגעים באיכות החיים שלנו ומגבילים אותנו בפעולות רבות אותן אנו מתקשים לבצע. ובכן, לבעיות גב יש כל מיני גורמים וסיבות ביניהם יציבה שאיננה נכונה לאורך זמן, פציעות ספורט המשפיעות על הגב, חוסר איזון שרירי, דלקות פרקים, תנועה לא נכונה שעשינו, סחיבה, ישיבה ו/או עמידה ממושכת, סיבות כמו לחץ או מתח נפשי ועוד. מסתבר שיש לא מעט דברים אותם אנו יכולים לעשות בכדי להקל על כאבי הגב שלנו והראשון שבהם הוא לישון על מזרן זוגי איכותי שמתאים למבנה הגוף שלנו. לשאלה מהו המזרן הטוב ביותר לבעיות הגב שלנו, אין תשובה חד משמעית והדרך הטובה ביותר לבדוק זאת, היא פשוט לנסות מזרנים שונים בעצמכם. יחד עם זאת, כן יש חומרי גלם שיותר מומלצים לאנשים הסובלים מכאבי גב כאלה ואחרים וחומרי גלם שפחות מומלצים. למעשה, שאלה זו היא שאלה נפוצה הנשאלת על ידי מטופלי פיזיותרפיה ושיטות הרפואה האלטרנטיבית השונות. שינה על מזרן שאינו טוב יכולה לגרום או להחמיר בעיות גב.

כאב הגב הנפוץ ביותר הוא כאב גב תחתון. יותר מ- 80% מהאוכלוסייה המערבית סובלת מכאבי גב תחתון קשים וכ- 5% מהאוכלוסייה צפויים לפתח כאב גב שכזה. אינספור מחקרים נעשו בעולם על הקשר שבין שינה על מזרן מסוג מסוים לבין כאבי הגב. ובכן, לא בכל המחקרים שנעשו התגלו מסקנות חד משמעיות. למרות זאת, הגישה הכמעט היסטורית ששינה על מזרן קשיח היא השינה המומלצת עבור אנשים הסובלים מכאבי גב כרוניים השתנתה בעקבות אחוז גבוה מתוך אותם מחקרים שבוצעו. נמצא כי מזרנים המתאימים את עצמם למבנה הגוף שלנו, כלומר מזרנים בעל רמת קשיחות בינונית, הם ה מזרונים המטיבים עם הגוף ועשויים להפחית את כאבי הגב בעשרות אחוזים. בנוסף לכך, הוכח כי שינה על מזרן חדש הפחיתה את כאבי הגב אצל משתתפי מחקר שבוצע כאן בישראל בכמה דרגות, בהשוואה לסובלים מכאבי גב שישנו על מזרן ישן (בשימוש מעל 6 שנים).

הפרמטרים לבחירת מזרן שיסייעו לנו להפחית את כאבי הגב שלנו

1.       דרגת קושי – כאמור, אין אנו צריכים לישון על מזרן קשה מדי או רך מדי. המטרה הינה למצוא את ה מזרון זוגי שישלב את שתי דרגות הקושי ויתמוך בצורה האופטימלית בכל חלקי גופנו והדרך הטובה ביותר היא פשוט לנסות בחנות סוגים שונים של מזרנים. נסו לשכב בתנוחה הטבעית ביותר ובדקו שמתקיימת תמיכה מקסימלית בכל האזורים. שקוע מדי – לא טוב, בולט מדי – גם לא טוב. בשכיבה על הצד הגוף צריך להיות כמה שיותר מאוזן.

2.       חומרי גלם – יש סוגים שונים של מזרנים המיוצרים משלל חומרי גלם, רובם משולבים. אם נבחר במזרן המשלב 2 חומרי גלם או יותר, סביר להניח שנצליח להשיג רמת תמיכה גבוהה יותר, שכן יש חומרי גלם המאופיינים בקשיחות, כאלה רכים ויש חומרים גמישים יותר. בכל מקרה מיטת מים או מזרן שעשוי מספוג, הם פחות מומלצים לאנשים הסובלים מבעיות גב.

3.       גודל – מומלץ לבחור במזרן כמה שיותר גדול שיאפשר לנו מרחב בזמן השינה, כמובן בהתאם לתקציב שלנו.

לסיכום, לשאלה איזה סוג מזרן הכי מומלץ לאנשים הסובלים מכאבי גב, אין תשובה חד משמעית. גופנו בנוי בצורה שונה לחלוטין מהחברים שלנו ולכן עלינו להתאים את המזרן המושלם בהתאם לצרכים שלנו. חשוב לציין כי קשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי ליצור חווית שינה מלינה של לילה אחד או שניים על מזרן. מסיבה זו, אצלנו ב " קינג דיויד "  מאפשרים לכם באופן בלעדי להתרשם משינה על המזרן שבחרתם במשך תקופה של 90 לילות ניסיון ללא ניילונים ללא התחייבות  ובזיכוי כספי מלא כדי לאפשר לכם  להתרשם באמת ולהבין האם המזרן טוב לכם מבלי לקחת סיכון כספי.

רוצים לקבל מידע נוסף ?

השאירו פרטים ויועץ שינה יחזור אליכם בהקדם

חיפוש מוצרים